mandag 2. april 2012

Torsdag 29/03-12

Overtid torsdag ettermiddag, C-skift
Under våtdelstoppen var kalsiumnitrat tankene under veldikehold og rengjøring, da ble det oppdaget et i hull i en av damp koilene til tanken. En sveiser ble da sendt inn i tanken, jeg satt dermed som entrevakt. Når han var ferdig med jobben, kjørte vi på med vann gjennom koilene for å sjekke om sveisen var bra og tett, da ble det oppdaget 7 nye hull. Dette måtte også sveise snarest mulig, så vi kunne få i gang filterne. Jeg var dermed entrevakt i enda noen timer. (HMS) Når man er entrevakt, er det viktig og hele tiden ha et blikk på arbeideren som jobber, jeg var selvfølgelig utenfor tanken hele tiden. Jeg holdt orden og oppsyn. Om noe skulle skje med sveiseren inne i tanken, er det veldig viktig jeg ikke går inn i tanken selv. Det første man skal gjøre er å informere kontroll om hendelsen.
Når jobben var ferdig skrudde vi på mannlokkene til tanken igjen så den ble brukbar igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar